رپورتاژ آگهی

تاثیر بک لینک سازی در برندینگ وب سایت ها

وقتی صحبت از وب سایت ها یا کسب درآمد آنلاین می شود، به طور ناخودآگاه بیشتر توجه به سئو جلب می شود. زیرا بهینه سازی سایت در واقع می تواند بخش بزرگی از درآمد یک سایت را به خود اختصاص دهد.

البته، تبلیغات و سایر مدل‌های بازاریابی می‌توانند نقش مهمی در موفقیت و درآمد یک سایت داشته باشند، اما هیچ چیز هیجان‌انگیزتر از درآمدی نیست که امروز می‌توانید از اقدامات انجام شده از قبل برخوردار شوید. سئو از چندین بخش مانند تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوا، نکات فنی و غیره تشکیل شده است که یکی از مهمترین آنها بخش بک لینک (https://rayatarh.com/seo-services) است.

بک لینک ها علاوه بر اینکه رتبه رقابتی سایت شما را افزایش می دهند و رقابت را برای شما آسان می کنند، از نظر برندسازی نیز می توانند تاثیر زیادی بر شناخته شدن کسب و کار شما داشته باشند.

امروزه همه چیز به برند شما بستگی دارد. اکثر خریداران دیجی کالا آن را به دلیل برند دیجی کالا انتخاب کردند، در غیر این صورت ممکن است همان محصول را در سایتی که اصلاً نمی شناسند، حتی با قیمت کمتری پیدا کنند. یا بخش زیادی از مشتریان بیلط هواپیما و تور علی بابا به دلیل برند از علی بابا خرید می کنند وگرنه ممکن است قیمت بلیط هواپیما در بسیاری از سایت های دیگر یکسان باشد. و این نشان دهنده اهمیت قدرت برند است.

شاید در نگاه اول هیچ ارتباطی بین بهینه سازی وب سایت و برندسازی وجود نداشته باشد و بسیاری از مردم تمایل دارند برندسازی را نتیجه تبلیغات و سایر تلاش های بازاریابی بدانند، اما بهتر است نگاهی به مرورگر رایانه و تلفن خود بیندازید تا متوجه شوید در طول روز چندین بار از گوگل برای جستجوی عبارات و محصولات مختلف استفاده می کنید. هربار که جستجویی می کنید و هر بار که نام یک وب سایت در نتایج گوگل نظر شما را جلب می کند، می تواند بر برند آن وب سایت تأثیر بگذارد.

تاثیر بک لینک در برندینگ

اگر بخواهیم به طور خاص در مورد نقش بک لینک ها در برندسازی صحبت کنیم، باید تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم آنها را در نظر بگیریم. تاثیر مستقیم بک لینک ها می تواند رتبه کلمات کلیدی شما را افزایش دهد و در نتیجه برند شما در معرض دید صدها و هزاران کاربر قرار بگیرد. اثرات غیرمستقیم آن می تواند باعث گسترش نام تجاری شما در اینترنت شود که به نوبه خود باعث می شود موتور جستجوی گوگل بارها و بارها با برند شما در سایت های مختلف مواجه شود و همه اینها به موتور جستجو سیگنالی ارائه می کند که شما در موقعیتی قرار دارید که سایتهای دیگر درباره برند شما می نویسند.

چگونه با بک لینک به برندینگ کمک کنیم؟

با توجه به اینکه قرار دادن نام شما در سایتهای دیگر یا بک لینک در یک سایت می تواند برند شما را تبلیغ کند، می توانیم به این نتیجه برسیم که مثلاً انتشار یک رپورتاژ آگهی در سایت های دیگر می تواند باعث نمایش نام شما در یک سایت و ایجاد لینک به سایت شما شود. علاوه بر این، خوانندگان آن مقاله نیز ممکن است علاقه مند شوند و بر روی لینک سایت شما کلیک کرده و وارد سایت شما شوند و از این طریق به آشنایی بیشتر مردم با محصولات و خدمات خود نیز کمک کرده اید.

images 1701337290 656858ca0730a

همانطور که اشاره کردم یکی از المانهایی که توسط آن گوگل متوجه برند بودن نام شما میشود پخش شدن نام شما در سطح وب سایت های مختلف در سراسر وب است. بنابراین شما علاوه بر انتشار پورتاژ و لینک به سایتتان میتوانید از اقداماتی چون منشن بدون لینک نیز استفاده نمایید.

منشن بدون لینک یعنی شما در سایت های مختلفی اقدام به انتشار رپورتاژ می کنید ولی هیچ لینکی از سایت خودتان در آن قرار نمی دهید و صرفا در بخشهایی از محتوا نام برند خود را ذکر می کنید. این کار باعث میشود تا گوگل در پیمایش این صفحات بارها و بارها با نام برند شما برخورد کند. در واقع شاید در ابتدا این کار هدر دادن هزینه رپورتاژ بنظر برسد ولی در دراز مدت میتواند باعث پخش شدن نام شما در سایتهای گوناگون شده و میتواند باعث ارسال سیگنال به گوگل برای برندینگ باشد.

منشن بدون لینک به این معنی است که شما رپورتاژهایی را در سایت های مختلف منتشر می کنید، اما لینکی از سایت خود را درج نمی کنید و فقط نام برند خود را در قسمت هایی از محتوا ذکر می کنید. در نتیجه، گوگل هنگام مرور این صفحات با نام تجاری شما روبرو می شود. این کار و عدم لینک دهی در رپورتاژ ممکن است در ابتدا هدر دادن پول به نظر برسد، اما در دراز مدت می‌تواند با تکرار نام شما در سایت‌های مختلف سیگنالی را برای برندسازی به گوگل ارسال کند.

نتیجه گیری

کار برندها در فروش راحت است. مردم به برندها اعتماد بیشتری می کنند و راحت تر پول خرج می کنند. بنابراین اگر میخواهید یک کسب و کار موفق و رو به جلو داشته باشید بهتر است یک برنامه جدی برای برندینگ کسب و کارتان داشته باشید. سئو کانالی است که میتواند به برند شدن شما کمک کند و در این میان بک لینکها نیز میتوانند تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم در این مهم داشته باشند.

کار برندها در فروش راحت است. مردم به برندها اعتماد بیشتری می کنند و راحت تر پول خرج می کنند. بنابراین، اگر می خواهید کسب و کاری موفق و آینده نگر داشته باشید، بهتر است یک برنامه جدی برای برندسازی کسب و کار خود داشته باشید. سئو کانالی است که می تواند به شما در تبدیل شدن به یک برند کمک کند و بک لینک ها می توانند اثرات مستقیم و غیرمستقیم در این موضوع داشته باشند.

منبع: https://rayatarh.com/blog/backlink-and-branding

صابر جمشیددوست

صابر جمشیددوست هستم، بیش از 3 سال است که در فضای دیجیتال فعالم و احساس می‌کنم در این مسیر اندکی بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) را می‌دانم، اندکی بازاریابی محتوا می‌دانم و بینهایت به دنیای وب‌مستری علاقمندم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا