چگونه در شبکه های اجتماعی (اینستاگرام) رشد کنیم
قرعه کشی اینستاگرام همیشه در پی برگزاری یک مسابقه اینستاگرام صورت میپذیرد. از آنجا که اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی با بیش از یک میلیارد کاربر فعال یکی از روشهای مناسب برای بازاریابی و کسب و کار اینترنتی محسوب میشود میتوان آن را به عنوان ابزاری برای تعامل بیشتر با کاربران در نظر گرفت و در پی آن کسب و کارها را رونق بیشتری بخشید.
بر همین اساس بازاریابی کسبوکار اینترنتی نیاز مبرم به بالا بردن فالوورهای صفحه دارد و این امر به عامل مهم موفقیت در جذب کاربران هدفمند بستگی دارد و بر همین اساس سعی میشود از طرق مختلف فالوورها به صورت هدفمند افزایش داده شود و یکی از همین راههای بسیار عالی برای افزایش هدفمند مخاطبان در اینستاگرام، برگزاری مسابقه و قرعه کشی اینستاگرام میباشد که به روشهای مختلف مانند قرعه کشی به کمک سایتهای مخصوص و ربات قرعه کشی اینستاگرام صورت میپذیرد.
در این گزارش سعی شده تا در مورد صفر تا صد رشد در اینستاگرام با برگزاری مسابقه، اطلاعات قابل توجهی به کاربران عزیز ارائه شود. پس تا پایان گزارش ما را همراهی نمایید.
مزایای افزایش فالوور و ارتقاء پیج اینستاگرامی:
همانطور که گفته شد، هر چه تعداد فالوور یک پیج بالاتر باشد، آن پیج بیشتر دیده شده و این امر سبب ارتقاء پیج اینستاگرامی میشود. از این رو کاربران اینستا همیشه در حال یافتن روشهای افزایش فالوور میباشند. در این بین یکی از انواع پروفایلهایی که از تعداد فالوور بالا منفعت زیادی را کسب مینمایند، پیجها و پروفایل کسب و کارهای مختلف میباشند.
زیرا افزایش فروش آنها بستگی به دنبالکنندگان بیشتر دارد و رونق این کسب و کارها به معرفی خدمات و محصولات آنها به تعداد بیشتر افراد وابسته است و به این دلیل است که هر چه تعداد فالوورهای یک پیج بالاتر باشد، احتمال بازدید از ویدیوها، لایک تصاویر و مشاهده پروفایل آنها توسط کاربران نیز افزایش مییابد.
در واقع زمانی که تعداد دنبال کنندگان یک پیج بالا باشد، تعداد بازدید استوری (Story) و کانال IGTV آنها بالا رفته و این بدان معناست که برند آنها بیشتر و بیشتر شناخته میشود.
روشهای افزایش فالوور و ارتقاء پیج اینستاگرامی بدون خرید فالوور فیک:
با توجه به فواید بالا بودن فالوورهای یک پیج که در بالا ذکر شد، در ادامه روشهای افزایش فالوور و ارتقاء پیج اینستاگرامی بدون خرید فالوور فیک مطرح خواهد شد. برخی از این روشها عبارتند از:
- برگزاری مسابقات اینستاگرامی و به دنبال آن قرعه کشی اینستاگرام
- جذاب کردن پروفایل
- استفاده از #هشتگها
- تعامل با پیجهای هم حوزه
- استفاده از وب سایت
- تحلیل رفتار کاربران
- استفاده از تبلیغات آفلاین
- انتشار پستهای چالشی
- کمک از دیگر ابزارها و جوامع مجازی
- تبلیغ در پیجهای مرتبط
- داشتن تولید محتوای مستمر
- پیروی از الگوریتم اینستاگرام
- انتشار پست در بهترین زمان
- استفاده از یک تم جذاب در پیج
- استفاده از هشتگ و منشن در استوری
- لایوهای آموزشی و پرسش و پاسخ
- انتشار پستهای ویدیویی در آپارات و یوتیوب
- نوشتن کپشن حرفهای و…
در ادامه از بین روشهای ارائه شده به توضیحاتی در مورد برگزاری مسابقات اینستاگرامی و به دنبال آن قرعه کشی اینستاگرام خواهیم پرداخت. پس در ادامه ما را همراهی نمایید.
مسابقات اینستاگرامی و به دنبال آن قرعه کشی اینستاگرام:
معیار برگزاری مسابقهها در اینستاگرام بر اساس معیارهایی از جمله منشنها و کامنتها، لایکها، تگها، فالو کردن و یا حتی ارسال پست میباشد. بنابراین برای برگزاری قرعه کشی اینستاگرام باید در ابتدا یک مسابقه اینستاگرامی را ترتیب داد.
مسابقه در اینستاگرام به طرق مختلفی برگزار میشود که هر یک از آنها برای انواع خاصی از کسبوکارها بازدهی خوبی دارند و با برخی از آنها با هزینه کمتر میتوان ارتقاء پیج و به دنبال آن هدفهای مورد نظر از جمله فروش بیشتر را تجربه نمود.
روش اول: لایک کنید تا برنده مسابقه شوید.
سادهترین نوع مسابقه اینستاگرامی موفق، همین نوع مسابقه است؛ زیرا کاربران بدون نیاز به انجام کار سخت و تنها با لایک کردن یک عکس، شانس شرکت در قرعه کشی آن مسابقه را خواهند داشت. این روش تنها برای زمانی مناسب است که بخواهیم تعداد لایکهای یک پست را افزایش داده یا تعامل صفحه خود را برای مدتی زیاد کنیم. اما باید یادآور شد که نرخ تبدیل کسبوکار در این روش بسیار پایین است زیرا دنبالکنندگان معمولاً مخاطبان هدفمند نیستند و خیلی به برندسازی کمک نمیکنند.
روش دوم: اشتراکگذاری پستها به همراه یک هشتگ خاص
در این روش باید یک هشتگ اختصاصی برای مسابقه انتخاب نمود و از کاربران خواست تا عکس یا ویدئوی خود را با آن هشتگ به اشتراک بگذارند.
باید توجه داشت که این هشتگ متناسب با نوع مسابقه بوده و برند مورد نظر را هم باید در آن مشخص نمود زیرا از مزیتهای مهم این روش، برندسازی است و در ضمن بهتر است با مشخص نمودن نوعی جایزه، قرعه کشی اینستاگرام را نیز برایشان اجرا نمود.
روش سوم: درخواست از کاربران برای ارسال آدرس ایمیل
این روش برای کسبوکارهایی که میخواهند لیست ایمیل خود را کامل کنند مناسب است و پس دریافت آدرس ایمیلها در نهایت بین همان ایمیلهای دریافت شده یک قرعهکشی انجام داده و جایزه را به فرد برنده اهدا نمود. از مزایای این روش ارتقاء لیست ایمیل، افزایش فروش با پیشنهاد ویژه برای خرید محصول، استفاده از این لیست برای ایمیل مارکتینگ و به افزایش فروش محصولات و… نام برد.
چگونگی برگزاری یک مسابقه اینستاگرامی موفق
راهاندازی مسابقه اینستاگرامی کار سختی نیست اما اگر بخواهید در مسابقه اینستاگرامی خود به اهداف خود برسید، لازم است تا برای مسابقه خود برنامهریزی داشته باشید و آن را به صورت هوشمندانه اجرا کنید. از طرف دیگر باید آن را به صورت منظم پیگیری و آنالیز کنید تا در صورت نیاز بتوانید ساختار مسابقه خود را تغییر دهید. برای داشتن یک مسابقه اینستاگرامی موفق 4 نکته را بررسی میکنیم تا بتوانید تعامل صفحه خود را تا حد زیادی افزایش دهید که عبارتند از:
◄برای مسابقه اینستاگرامی موفق باید برنامهریزی کنید بدین صورت که:
- داشتن یک استراتژی برای مسابقه
- مشخص نمودن زمان آغاز و پایان مسابقه
- مشخص نمودن اهداف برای اندازه گیری میزان موفقیت مسابقه
- مشخص نمودن فاکتورها برای اندازهگیری میزان موفقیت مسابقه اینستاگرامی
- درنظر داشتن این امر که رسیدن اهداف مختلف در یک مسابقه اینستاگرامی موفق نیازمند سرمایههای متفاوت خواهد بود.
- دیدن یک مسابقه اینستاگرامی قبل از اجرای برنامه خود جهت دریافت یک دیدگاه کلی نسبت به مسابقات اینستاگرامی با دنبال کردن هشتگ #مسابقه در بخش جستجو
- مشخص کردن مخاطبان هدف
- مشخص نمودن فرمت مسابقه به صورت انتشار عکس یا فیلم از خود کاربر یا قرار دادن یک عکس دلخواه در اختیار کاربران
- انتخاب هشتگ اختصاصی مسابقه که باید نمادی از برند مورد نظر باشد.
- در نظر گرفتن یک جایزه مناسب و ارزشمند برای شرکتکنندگان به عنوان کلیدیترین عامل برای تشویق کاربران به شرکت در یک مسابقه
- مشخص نمودن محل برگزاری مسابقه با انتخاب اینستاگرام به عنوان تنها جامعه آماری بسیار بالای این شبکه و در کنار آن دعوت کاربران سایر شبکههای اجتماعی برای شرکت در مسابقه برای افزایش تعامل صفحه
- آماده کردن بودجه و تدارکات لازم
◄اجرای صحیح مسابقه اینستاگرامی
عبارتند از:
- پیاده سازی ایدهها متناسب با شرایط مسابقه
- متناسب بودن انتخاب موضوع و نام برای مسابقه
- پیاده کردن اهداف کسبوکار در مسابقه اینستاگرام جهت رسیدن به آن اهداف
- صحبت با کاربران به کمک تصاویر
- طراحی شرایط مسابقه و جایزهها و نحوه قرعه کشی اینستاگرام به صورت یک تصویر حرفهای و انتشار در صفحه اینستاگرام
- توضیح در بخش کپشن درباره تصویر و قوانین مسابقه وروش قرعه کشی اینستاگرام و نوع جایزه
- مشخص نمودن برنده بعد از انجام مراحل مسابقه
- اهدا هدیه را به فرد برنده و انتشار یک تصویر از این فرد در صفحه اینستاگرام
- دنبال کردن این مراحل مسابقه به کمک اپلیکیشنهای مربوط به این کار در صورت تمایل
◄تبلیغ مسابقه اینستاگرامی
بررسی راههای تبلیغ مسابقه اینستاگرامی :
- تبلیغ مسابقه در کانالهای مربوط به کسبوکار
- کمک گرفتن از فیسبوک و سایر شبکههای اجتماعی
- کمک گرفتن از تبلیغات فیسبوک به عنوان یک راه بسیار ارزان و حرفهای در صورت داشتن کسبوکار جهانی
- ارسال ایمبل برای کاربران
- درخواست از مخاطبان برای تبلیغ مسابقه در صفحه اینستاگرام و وبلاگ خود
- ارائه تبلیغات به رسانههای اجتماعی
- استفاده از تبلیغات اینستاگرام یا تبلیغ در صفحات بزرگ اینستاگرامی
با استفاده از روشهایی که در این بخش مطرح شد، به راحتی میتوان جامعه شرکتکنندگان در مسابقه را افزایش داده و یک مسابقه اینستاگرامی موفق را تجربه نمود.
مزایای استفاده از سامانه biib.ir:
عبارتند از:
- بهره گیری از هر دو متد قرعه کشی
- عدم نیاز به استفاده از نام کاربری و کلمه عبور کاربر و تحویل ان به افراد غریبه
- ارائه بیشترین خدمات با کمترین امکانات و دسترسی از کاربر
- تأکید بر پشتیبانی شبانه روزی وهمراهی لحظه به لحظه مسابقه به توسط کارشناسان مجرب برنامه قرعه کشی اینستاگرام
- امکان دریافت خروجی اکسل از مسابقه برای ایجاد یک بانک تبلیغاتی مناسب برای اجرای سایر ایدههای قرعه کشی اینستاگرام
- پشتیبانی یا همان گارانتی کالا به صورت آنلاین و تلفنی و یا با ارسال پیامهای پشتیبانی و راهنمایی گام به گام و در لحظه نسبت به اپلیکیشن یا ربات یا سایت قرعه کشی اینستاگرام.
- استفاده از ربات قرعه کشی اینستاگرام رایگان و…
در پایان جهت هر چه بهتر برقرار شدن مسابقه اینستاگرام و قرعه کشی اینستاگرام خود میتوانید با مراجعه به سایت https://biib.ir از مشاوره و راهنماییها و آشنایی هر چه بیشتر با خدمات این سامانه برخوردار شوید.
شماره تماس: 02128424476