فناوری

راهنمای ایجاد پاورپوینت ارائه شرکتی

اطلاع از راهنمای ایجاد پاورپوینت ارائه شرکتی برای طراحی قالب پاورپوینت شرکتی و تجاری برای انواع کنفرانس‌های گزارش عملکرد، مالی و پرزنتیشن‌های سازمانی مورد مفید است. در زمان ساخت پاورپوینت اداری باید المان‌های گرافیکی، رنگ، نوع و سایز فونت، تصاویر و طرح تم پاورپوینت آن را با توجه به قوانین داخلی شرکت انجام شود. در ادامه از این مطلب، اصول و نکات ساخت پاورپوینت برای کنفرانس‌های سازمانی و شرکتی به صورت حرفه‌ای را به طور کامل توضیح داده‌ایم، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

راهنمای ایجاد پاورپوینت شرکتی

با توجه به وجود انواع ارائه‌های گزارش مالی، تجاری، میزان عملکرد کارکنان و مدیران در شرکت‌های خصوصی و دولتی، باید برای ساخت تم پاورپوینت اداری و سازمانی به صورت حرفه‌ای و تخصصی و مرتبط با موضوع خود، دستور العملی را پیش بروید که در ادامه به صورت گام به گام آن را آموزش داده‌ایم.

Academy 700 85

انتخاب کردن تم پاورپوینت سازمانی

در همان ابتدا باید طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید، برای این کار از طریق سربرگ Design از بخش Theme با توجه به سلیقه خود، روی یکی از تم‌های موجود کلیک کنید. همچنین برای تنظیم رنگ‌بندی آن، با فلش کشویی در بخش Variants، رنگ آن را تنظیم کنید.

البته با توجه به این که طرح‌های آماده برنامه پاورپوینت همچون گذشته جذاب نیست، توانسته از قالب پاورپوینت شرکتی آماده و رایگان مجموعه‌های از جمله وبسایت مینارو استفاده کنید. در ضمن مینارو دنیای از تم پاورپوینت با توجه به موضوعات مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد که با توجه به حوزه کاری خود باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

انتخاب کردن اسلاید

حال که قالب پاورپوینت اداری خود را انتخاب کردید، باید اسلایدتان را با زدن سربرگ Home و کلیک بر روی گزینه New Slide بسازید و یک طرح کلی برای اسلایدهای خود انتخاب کنید. به طور معمول بیشتر افراد بر روی طرح Blank را به عنوان اسلاید خالی کلیک می‌کنند.

گذاشتن محتوا در اسلایدها

برای افزودن هر نوع محتوای متنی، تصویری، ویدیویی و … به اسلایدها در تم پاورپوینت تجاری، باید از سربرگ Insert کمک بگیرید. به عنوان مثال برای اضافه کردن عکس باید از تب Insert بر روی گزینه Picture بزنید و از میان عکس‌های موجود در سیستم خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در ضمن برای تنظیم عکس خود، از طریق ماوس سایز آن را سروسامان داده و در جای مناسب بگذارید.

همچنین برای افزودن متن، باید از سربرگ Insert بر روی گزینه Text Box بزنید و سپس با ماوس اندازه آن را تغییر دهید. در ضمن بعد از نوشتن متن در داخل تکست باکس، از تب Home توانسته سایز، فونت، فاصله بین خطوط و رنگ آن را تنظیم کرده و با کشیدن و رها کردن ماوس، مکان مناسبی برای آن انتخاب کنید.

افزودن انیمیشن و ترنزیشن به پاورپوینت

در ادامه راهنمای ایجاد پاورپوینت ارائه شرکتی، برای افزایش جذابیت و تاثیرگذاری محتوای خود، توانسته از قابلیت‌های انیمیشن و ترنزیشن در پاورپوینت استفاده کنید. ترنزیشن همان افکتی است که در زمان گذار یک اسلاید به اسلاید دیگر، با هدف متحرک سازی اسلایدها، استفاده می‌شود. ولی انیمیشن افکتی برای متحرک کردن اجزای گوناگون صفحات همچون: تصاویر، متن، نمودار و … است.

حال برای اعمال کردن این تنظیمات در قالب پاورپوینت شرکتی، باید بعد از انتخاب اسلاید خود، از سربرگ Transition نوع ترنزیشن مورد نظر را انتخاب کنید. برای اجرای انیمیشن هم باید بعد از مشخص کردن نوع شی خود، از تب Animation یکی از افکت‌ها را انتخاب کنید.

ذخیره کردن تم پاورپوینت شرکتی و تجاری

ذخیره کردن تم پاورپوینت شرکتی و تجاری

حال که فایل پاورپوینت شما مطابق با سلیقه و نیاز شما به درستی طراحی شد، باید آن را برای ارائه ذخیره کنید. برای این کار باید طبق دستور زیر پیش بروید:

  • ابتدا بر روی سربرگ File بزنید.

  • سپس گزینه Save As را انتخاب کنید.

  • حال یکی از پوشه‌های سیستم خود را به عنوان محل ذخیره‌سازی انتخاب کنید.

  • در پنجره باز شده در بخش File Name، اسم فایل خود را یادداشت کنید.

  • در بخش Save as type نوع فرمت فایل خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال شما برای به اشتراک گذاری فایل بدون به هم ریختگی، اقدام به تبدیل پاورپوینت به پی دی اف با انتخاب گزینه PDF از این قسمت کنید.

نکات طلایی برای ساخت پاورپوینت شرکتی و تجاری

درادامه این بخش، می‌توانید نکات مهمی که در ساخت یک پاورپوینت مناسب به شما کمک می‌کند را مطالعه کنید.

  1. انتخاب طرحی ساده و در عین حال جذاب: برای داشتن ارائه شرکتی تاثیرگذار، بهتر است که از قالب پاورپوینت ساده و حرفه‌ای و خوانا که دارای متون کم و جلوه‌های اینفوگرافیک و بصری زیاد بوده، استفاده شود.

  2. به کار بردن حداقلی محتوای اسلایدها: در هر اسلاید فقط به یک نکته کلیدی و مهم تاکید کنید. در واقع داشتن اسلایدهای با محتوای زیاد موجب سردرگم شدن مخاطبان خواهد شد.

  3. استفاده از رنگ‌های متضاد: باید متن و پس زمینه دارای کنتراست بالایی بوده تا به راحتی قابلیت خواندن داشته باشد.

  4. استفاده محدود از انیمیشن و ترنزیشن: درست است که شما با به کار بردن انیمیشن، جذابیت و تاثیرگذاری ارائه خود را افزایش می‌دهید، ولی استفاده بدون حد و مرز از آن هم موجب پرت شدن حواس مخاطبان می‌شود.

  5. به کار بردن فونت خوانا: شما با توجه به نوع فارسی و انگلیسی، باید استانداردترین فونت را برای آن استفاده کنید. به عنوان مثال فونت‌های B Nazanin یا Bzar یا Vazir برای ارائه فارسی مناسب است. همچنین سایز و اندازه فونت متناسبی را انتخاب کرده که برای حاضران انتهای سالن قابل خواندن باشد.

  6. تمرین کردن: برای آشنایی با جریان ارائه و تنظیم مدت زمان کنفرانس خود، قبل از ارائه چندین بار آن را تمرین کنید. در ضمن با سوال پرسیدن از مخاطبان، با آنان تعامل داشته باشید.

دانلود تم پاورپوینت شرکتی و تجاری حرفه‌ای از مینارو

دانلود تم پاورپوینت شرکتی و تجاری حرفه‌ای از مینارو

علاوه‌براین که رعایت تمامی مراحل و نکات ساخت پاورپوینت سازمانی نیاز به صرف زمان زیادی داشته، از طرفی دیگر باید مهارت لازم را برای ایجاد یک پاورپوینت اداری حرفه‌ای با هدف متقاعد کردن مشتریان یا مدیران را داشته باشید. از این رو بهترین روش دانلود قالب پاورپوینت شرکتی و سازمانی از مراکزی مانند فروشگاه اینترنتی مینارو است تا به آسانی با انتخاب تم مورد نیاز و قرار دادن محتوای‌تان در اسلایدهای آن، ارائه تاثیرگذاری را به ارمغان بیاورید.

به این مقاله امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا