اخبار فیلم و سریال

حسین زاهد، خواننده سرود باز هم مرغ سحر وارد 50 سالگی شد

«بازم مرغ سحر» از ترانه های نوستالژیکی است که اوایل دهه هفتاد پخش می شد. این ترانه به یاد ماندنی برای ماه رمضان سال 1371 بود که از شبکه یک سیما پخش می شد. «بازم مرغ سحر» سرودی است از آهنگساز بزرگ حمید بهبود که سرود «بهمن خونین جاویدان» را تولید کرد. حال خواننده این سرود در آستانه 50 سالگی است.

خواننده «بازم مرغ سحر» در آستانه 50 سالگی

حسین زاهد خواننده مرغ سحر که فرم و شمایل موسیقایی اش با آنچه در آن سال ها شنیده بودیم متفاوت بود، تبدیل به یکی از معتبرترین و پرطرفدارترین آهنگ های مرتبط با لحظات رمضان شد. در ادامه می توانید سرود خاطره انگیز «بازم مرغ سحر» را تماشا کنید:

احد ده بزرگی که در سال های پربرکت عمر خود در عرصه های مختلف تحصیلی و تحصیلی نیز فعالیت می کرد، چندی پیش در یکی از مصاحبه های رسانه ای خود به نکات جالبی درباره تاریخچه سرودن شعر «بازم مرغ سحر» اشاره کرد. او در این باره گفت:

«این اثر شعری است که در زمان سرودن آن دو سال به عنوان سرود سال پذیرفته شد.

از زمانی شروع شد که من در کار ساختمان امور تربیتی بودم و بخشی از آن عشایری بود، از آنجا رد می شدم دختری را دیدم که با لباس محلی زیبا مشغول نماز بود. مانند پروانه ای که روی شاخه گل نشسته است.

این باعث شد یکی از آنها سرود شود و دیگری شعر آزاد باشد. خواننده این سرود اکنون پزشک است و روزی که آن را خوانده نوجوان بوده است.»


به این مقاله امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا