اخبار فیلم و سریال

اولین تیزر فیلم موردانتظار About Dry Grasses منتشر شد + واکنش مثبت حضار

نوری بیلگه جیگان که پیش از این با فیلم درخت گلابی به شهرت رسیده بود، حالا فیلم دیگری تولید کرده است که باعث تشویق حضار در جشنواره شد. اولین تیزر فیلم About Dry Grasses شرکت کننده هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن به کارگردانی نوری بیلگه جیلان منتشر شده است که انتظار هواداران را به پایان رساند. در ادامه می توانید تریلر فیلم About Dry Grasses را مشاهده کنید.

اولین تیزر فیلم ترکی About Dry Grasses را اینجا ببینید

روی علف خشک (به ترکی: Kuru Otlar Üstüne) یک فیلم ترکی محصول سال ۲۰۲۳ به کارگردانی نوری بیلگه سیلان و نویسندگی مشترک سیلان، ابرو سیلان و آکین آکسو است. این فیلم با بازی دنیز سلیلوغلو، ماروه دیزدار و مصعب اکیجی داستان معلمی را دنبال می کند که در روستایی در شرق آناتولی کار می کند و رویای نقل مکان به استانبول را در سر می پروراند که ناگهان متهم به آزار جنسی یک دانش آموز می شود.

خلاصه داستان: یک معلم جوان امیدوار است پس از انجام وظیفه اجباری خود در یک شهر کوچک به مدرسه ای در استانبول منصوب شود. اما پس از مدت ها انتظار، امید خود را برای فرار از این زندگی غم انگیز از دست می دهد. با این حال، همکارش نورای به او کمک می کند تا دیدگاه جدیدی نسبت به زندگی پیدا کند.

About Dry Grass نهمین فیلم بلند سیلان و دهمین فیلم حرفه ای او است. او فیلمنامه این اثر را به همراه همسرش ابرو جیلان و آکین آکسو نوشته است. آنها همچنین در فیلم قبلی سیلان یعنی درخت گلابی وحشی با یکدیگر همکاری داشته اند. آماده سازی فیلمنامه حدود دو سال به طول انجامید و سرانجام فیلمبرداری آن در مارس 2021 در ارزروم آغاز شد. مناظر طبیعت زیبایی که در این فیلم می بینیم در آدی یامان نیز گرفته شده است. علاوه بر این، Kürşat Üresin و Cehavir Şahin نیز به عنوان فیلمبردار در این اثر حضور دارند. علاوه بر 2 میلیون پوند از وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، On Dry Grass نیز 470000 یورو از صندوق Eurimages شورای اروپا دریافت کرد. این فیلم توسط ARTE از فرانسه و TRT از ترکیه تولید شده است.

روی علف خشک، یکی از نوزده فیلم منتخب در رقابت برای برنده شدن نخل طلای هفتاد و ششمین جشنواره کن، پس از نمایش اولیه در جشنواره، حدود 11 دقیقه مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت. علاوه بر این، این فیلم بر اساس 7 نقد، با میانگین 8.10 امتیاز 86 را در Rotten Tomatoes کسب کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا