از زبان شما

4 روش های طراحی فروشگاه اینترنتی + هزینه ها

در جهان امروز طراحی فروشگاه اینترنتی موفقیت کسب و کارها را در هر شرایطی تضمین می‌کند. چرا که تکنولوژی همواره در حال پیشرفت است و تمام کسب و کارها چه بخواهند چه نخواهند مجبور به راه اندازی فروشگاه اینترنتی می‌شوند. پس بهتر است تا رقبایتان جایگاه شما را نگرفته اند، نسبت به طراحی فروشگاه اینترنتی یا آنلاین شاپ اقدام کنید.

چرا سایت فروشگاهی راه اندازی کنیم؟

پیش از آن که به بحث اصلی یعنی روش های طراحی فروشگاه اینترنتی بپردازیم، ابتدا دلایلی که شما را برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی قانع می‌کند را بررسی می‌کنیم.

  • با راه اندازی سایت هزینه هایتان کاهش و فروشتان افزایش می‌یابد.
  • راه اندازی فروشگاه اینترنتی کسب و کار شما را حرفه ای تر نشان می‌دهد.
  • فرایند فروش محصولات سریع تر، آسان تر و بدون نیاز به حضور شما انجام می‌شود.
  • با راه اندازی سایت فروشگاهی می‌توانید از تبلیغات اینترنتی کمک بگیرید که اثر بخشی چند برابر دارد.

پیش نیاز طراحی فروشگاه اینترنتی

  • خرید دامنه

هنگامی که نام  یا دامنه مدنظرتان را انتخاب کردید، نوبت به ثبت آن می‌رسد. برای مثال bankyab.com یک نام دامنه به همراه پسوند . com است. از میان پسوندهای گوناگونی که وجود دارند، بهتر است پسوند .com یا .ir انتخاب کنید. در حال حاضر قیمت ثبت دامنه .ir در حدود سالانه 50 هزار تومان و قیمت ثبت دامنه .com در حدود سالانه 14 دلار است.

  • خرید هاست

هاست فروشگاه اینترنتی همان فضای نگهداری اطلاعات سایت است. از آنجا که داده ها در اینترنت از اهمیت بسیاری برخوردارند، در انتخاب هاست وسواس زیادی به خرج دهید. اگر فروشگاه اینترنتی شما محصولات زیادی ندارد، هاست با فضای 3 یا  5 گیگابایت کافی است. هزینه تهیه چنین هاستی در حدود 800 هزار تومان شروع میشود. امکان ارتقا فضای هاست در آینده نیز وجود دارد.

معرفی روش های ساخت فروشگاه اینترنتی و آنلاین شاپ

معرفی روش های ساخت فروشگاه اینترنتی و آنلاین شاپ

راه اندازی فروشگاه اینترنتی به روش های مختلفی امکان پذیر است. انتخاب هر یک از این روش ها به عوامل مختلفی همچون میزان بودجه شما، میزان گستردگی کسب و کارتان، نوع محصولاتی که می‌خواهید بفروشید و … بستگی دارد.

ساخت آنلاین شاپ توسط CMS ها

سیستم های مدیریت محتوا یا CMS، راه اندازی سایت را برای شما آسان می‌کنند و در کمترین زمان و هزینه می‌توانید یک سایت با مدیریت آسان راه اندازی نمایید. سیستم های مدیریت محتوا گوناگونی مانند جوملا، دروپال، وردپرس و … وجود دارد. از میان این CMS ها وردپرس از محبوبیت بیشتری نزد کاربران برخوردار است. چرا که دارای افزونه های متعددی بوده و نصب و راه اندازی آسانی دارد. همچنین این سیستم مدیریت محتوا به صورت رایگان و متن باز در اختیارتان قرار می‌گیرد.

ساخت فروشگاه اینترنتی با اینستاگرام

روش دیگر راه اندازی فروشگاه اینترنتی، انتخاب شبکه های اجتماعی پر بازدید است. امروزه اینستاگرام به یک شبکه اجتماعی قدرتمند برای آنلاین شاپ ها تبدیل شده است. شما می‌توانید به صورت رایگان در آن یک پیج تجاری راه اندازی کنید و با تولید محتوا محصول بفروشید. از معایب این روش می‌توان به عدم اعتماد مشتریان به پیج های اینستاگرامی، عدم اتصال به درگاه پرداخت، وابسته بودن خرید به ادمین و .. اشاره کرد.

ساخت فروشگاه اینترنتی توسط فروشگاه ساز

یکی از بهترین روش های ساخت فروشگاه اینترنتی، استفاده از فروشگاه ساز است. فروشگاه ساز یک سیستم از پیش آماده است که توسط شرکت های طراحی سایت ارائه می‌شود. فروشگاه ساز هر امکاناتی که یک سایت فروشگاهی نیاز دارد را در خود جای داده است و فرایند فروش را برای مشتری و کارفرما آسان کرده است. از بهترین فروشگاه ساز ها می‌توان به فروشگاه ساز پرتال، فروشگاه ساز و وب پویا و سازیتو اشاره نمود. هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی به روش فروشگاه ساز در حدود 8 تا 15 میلیون تومان است.

طراحی سایت فروشگاهی با کدنویسی اختصاصی

شما می‌توانید برای داشتن یک سایت فروشگاهی از تیم های برنامه نویسی کمک بگیرید. امکانات و ظاهر سایت های اختصاصی مطابق سلیقه شما کد نویسی می‌شود و طی چندین ماه در اختیارتان قرار می‌گیرد. پروژه طراحی سایت اختصاصی نیاز به بودجه زیادی دارد که همه کسب و کارها از پس آن بر نمی‌آیند. هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی به روش اختصاصی در حدود 40 تا 100 میلیون تومان و حتی بیشتر است.

بهترین روش را برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چیست؟

بهترین روش را برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چیست؟

در ادامه با ذکر ویژگی های هر روش، شما را برای انتخاب مناسب ترین فروشگاه ساز آماده می‌کنیم:

ساخت فروشگاه اینترنتی با سیستم مدیریت محتوا (cms) برای افرادی مناسب است که:

  • زمان کافی برای راه اندازی و مدیریت فروشگاه اینترنتی دارد.

  • می‌خواهد خودش همه کارها را به دست بگیرد.

  • دانش کافی در استفاده از کامپیوتر را دارد.

ساخت آنلاین شاپ با اینستاگرام برای افرادی مناسب است که:

  • کسب و کار کوچکی دارند.

  • در ابتدای کار هستند.

  • می‌توانند هر لحظه پاسخگوی کاربران باشند.

ساخت سایت فروشگاهی با فروشگاه ساز برای افرادی مناسب است که:

  • می‌خواهند با هزینه و زمان کمی فروشگاه اینترنتی داشته باشند.

  • از طراحی سایت و کدنویسی سر در نمی‌آورند.

  • یک سایت با امکانات کامل و کاربر پسند می‌خواهند.

  • به دنبال مدیریت آسان سایت هستند.

راه اندازی سایت فروشگاهی با کدنویسی اختصاصی برای افرادی مناسب است که:

  • بودجه مالی کافی برای طراحی سایت دارند.

  • مدت زمان راه اندازی سایت برای آنها مهم نیست.

  • توانایی کار با پنل مدیریت اختصاصی را دارند.

  • از وابستگی همیشگی به کارفرما اذیت نمی‌شوند یا تیم برنامه نویسی خود را دارند.

پیشنهاد ما: استفاده از فروشگاه ساز

در مقایسه بالا و با یک حساب و کتاب ساده می‌بینیم که طراحی فروشگاه اینترنتی توسط فروشگاه ساز از لحاظ قیمت، مدت زمان راه اندازی، امکانات و مدیریت نسبت به سایر روش ها مناسب تر است. اما انتخاب یک فروشگاه ساز خوب از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر قصد استفاده از فروشگاه ساز های بومی را داشته باشید، فروشگاه ساز پرتال و وب پویا بهترین گزینه است.

فروشگاه ساز پرتال اشتراکی و به صورت شارژ سالانه است و فروشگاه ساز وب پویا مادام العمر است و اختصاصی روی هاست خودتان راه اندازی میشود.

https://www.portal.ir

https://www.webpouya.com

به این مقاله امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا