بیوگرافی و تاریخچهافراد مشهور

احد عظیم زاده کیست ؟ ؛ بیوگرافی کارآفرین پرحاشیه و تاجر بزرگ فرش ایرانی

احد عظیم زاده کیست ؟ اگر این سوال برای ما هم مطرح شده است، اصلاعات این مقاله برای شما گردآوری شده است. احد عظیم‌زاده یکی از برترین اشخاص در زمینه ثروت‌آفرینی در ایران است. احد عظیم‌زاده به عنوان سلطان تجارت فرش شناخته می‌شود. فرش‌های دستبافت ایران بسیار معروف و با کیفیت هستند و در سطح جهان تاجران مشهوری در این زمینه وجود دارند، اما هیچ‌کس به جز احد عظیم‌زاده به این اندازه شهرت نیافته است. در ادامه این مطلب همراه با ویدو باشید.

بیوگرافی احد عظیم زاده

احد عظیم‌زاده در سال ۱۳۳۶ در روستای اسفنجان، یکی از روستاهای آذربایجان شرقی، به دنیا آمد. او به عنوان یک کارآفرین ثابت کرده است برای رسیدن به موفقیت، نیازی به الگوهای قدیمی نیست. او بر این عقیده است که برای موفقیت در کارآفرینی، نیازی به داشتن سرمایه زیاد نیست. می‌توان با رقبای بزرگ بازار رقابت کرد و موفق شد و داشتن سن کم نمی‌تواند مانع موفقیت شود.

احد عظیم‌زاده در دوران کودکی با سختی‌ها مواجه شد؛ در سن ۷ سالگی پدر خود را از دست داد و با توجه به وضعیت مالی ناگوار خانواده در سن کم مجبور شد به بازار کار وارد شود. او در روزها قالی می‌بافت و در شب‌ها پس از پایان کار قالی‌بافی به تحصیل مشغول می‌شد. این روند تا سن ۱۸ سالگی ادامه یافت.

طی این دوران کودکی، او رویایی را در دل داشت؛ رویایی که خواست به آن دست یابد. او دوست داشت به خلبانی برسد یا ثروتمند شود و به ادعای خودش، برای تحقق رویاهایش بسیار تلاش کرده است.

در سن ۱۳ سالگی، او قالی‌های کوچک و پشتی‌های بافته شده را به دوش می‌کشید و به سمت اسفنجان یا اسکو می‌رفت تا آن‌ها را به فروش برساند. او برای رسیدن به آرزوی کودکی خود و پولدار شدن، تصمیم داشت یک کارگاه فرش‌بافی راه‌اندازی کند.

شروع حرفه ای کسب و کار

احد عظیم زاده، پس از تجربه شرایط سختی در دوران کودکی و کسب سود ناچیز، با بهره‌گیری از تجربیات گذشته و تقویت هرچه بیشتر خود در مقابل سختی‌ها به حرفه‌ای شدن پرداخت.

او با پشتکاری که داشت، هرگز آمادگی نداشت که از فعالیت و مقابله با مشکلات بی‌تفاوت باشد. او تلاش می‌کرد تا به آرزوی دوران کودکی‌اش، یعنی پولدار شدن، دست یابد. به همین دلیل، ایده راه‌اندازی یک کارگاه فرش‌بافی به ذهنش رسید.

او به سرمایه بیشتری نیاز داشت و به همین جهت به پسرعموی پدرش مراجعه کرد و از او مقداری سرماه قرض کرد. همچنین از بانک وام گرفت. با پس‌اندازی که داشت، تصمیم گرفت راهی برای خروج از کشور پیدا کند و کسب و کار خود را با صادرات آغاز کن؛. اما مسئله این بود که در آن زمان، پس از انقلاب برای هیچ‌کس پاسپورت خروج از کشور صادر نمی‌شد و مشکل دوم این بود که او زبان خارجی بلد نبود.

سرانجام، موفق شد به شهر هامبورگ در آلمان سفر کند، زیرا شنیده بود که آلمان بهترین کشور برای تجارت فرش است. پس از رسیدن به آلمان به فروشگاه‌ها و سالن‌های مختلف فرش در شهر هامبورگ سر زد تا بتواند ایده‌های جدیدی را دریافت کند. در آنجا متوجه شد که بسیاری از ثروتمندان برای خرید فرش به سوئیس می‌روند، بنابراین تصمیم گرفت به سوئیس سفر کند.

آغاز سفر پرماجرای صادرات فرش

آغاز سفر پرماجرای صادرات فرش

پس از سفر به سوئیس، یک فرد در شهر ژنو به احد عظیم زاده ایده بافتن فرش گرد را پیشنهاد کرد. او متوجه شد که فرش گرد بسیار محبوب است. با این ایده در ذهن، احد به روستای خود بازگشت و با سرمایه‌ای که در اختیار داشت، تصمیم گرفت مکانی را اجاره کند و با استفاده از پول نقد و اقساط، دستگاه‌هایی برای بافت فرش تهیه کند.

او پس از این کار موفق شد بازار تاجران زیادی را به ایران جذب کند. این موفقیت او را برای بازدید از موزه‌های فرش در سراسر جهان تشویق کرد و او تصمیم گرفت تجارت خود را به سطح جهانی گسترش دهد.

پروژه بزرگ قو الماس خاورمیانه

علاوه بر این، احد عظیم زاده پروژه بزرگی به نام “قو الماس خاورمیانه” را در شهر سلمان در استان مازندران ایجاد کرد. او با سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد تومان، دو برج دوقلوی ۲۵ طبقه را ساخت که از بهترین مصالح ساختمانی با استفاده از جدیدترین روش‌های مهندسی طراحی و ساخت ساخته شده‌اند. هدف او از راه‌اندازی این پروژه تنها کارآفرینی بوده و کسب و کار برایش جذابیتی نداشت.

ریاست کمیسیون گردشگری اتاق ایران

به گزارش عصرآزادی آنلاین، احد عظیم زاده با کسب اکثریت آراء به عنوان رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران انتخاب شد. وی در حال حاضر علاوه بر ریاست اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تبریز، عضو اتاق بازرگانی تبریز نیز است.

بیشتر بخوانید:

به این مقاله امتیاز دهید post

زهرا ظریفی

من بیش از یک ساله که در زمینه سئو، محتوا و سئومحتوا فعالیت می‌کنم و مشتاق هستم تا جدیدترین مباحث تو این حوزه رو یادبگیرم و تجربیات بیشتری کسب کنم. داستان و علاقه من با یه پروژه برندسازی شخصی شروع شد و حالا من دنباله‌رو این تجربه هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا