از زبان شما

ضدزنگ چیست و چه خاصیتی دارد؟

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که بعد از رنگ آمیزی سطوح مختلف مخصوصا سطوح آهنی که در معرض هوای آزاد، باران و نور خورشید قرار دارند، شاهد زنگ زدگی و از بین رفتن رنگ شده اید و به دنبال روشی برای جلوگیری از این مشکل هستید. خرید ضد زنگ آهن، روشی موثر و کارآمد برای مانع شدن از زنگ زدگی آهن است و می تواند در ساختمان سازی، تاسیسات دریایی، صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و … مورد استفاده قرار بگیرد. ضد زنگ آهن از ترک خوردگی ها و پوسته پوسته شدن آهن نیز جلوگیری می کند و نقش زیرساز هم دارد. اگر قصد خرید ضد زنگ آهن را دارید، در این صفحه برای خرید آن راهنمایی خواهید شد پس با ما همراه باشید.

معرفی ضد زنگ آهن

همانطور که می دانید، فلزات از جمله آهن در برابر زنگ زدگی در امان نیستند و پس از قرار گرفتن در معرض هوا یا رطوبت، به سادگی زنگ می زنند و ظاهر زیبای اولیه خود را از دست می دهند.

Academy 700 85

زنگ زدن فلزات فقط مربوط به وسایل موجود در خانه مثل درب ها، پنجره ها، ستون های اصلی ساختمان و … نیست بلکه انواع فلزات به کار رفته در صنایع بزرگی همچون فولاد و تاسیسات دریایی نیز در معرض زنگ زدگی قرار دارند.

در ساخت و ساز های امروزی آهن ها اگر از ضد زنگ استفاده نشود، در برخورد با هوا و همچنین نفوذ آب و رطوبت، زنگ می زنند و این موضوع علاوه بر آنکه باعث عیب های ظاهری می شود، از نظر مقاومتی نیز می تواند تاثیر منفی روی فلزات داشته باشد.

images 1671345895

ضد زنگ آهن می ‌تواند عمر مفید وسایل آهنی اطراف شما را چندین برابر کند و استفاده از آن برای هر وسیله آهنی از ضروریات است. خرید ضد زنگ آهن در صنعت آهن یا فولاد، ساختمان سازی، صنایع ساخت وسایل خانگی و … رایج شده است و کاربردهای زیادی دارد.

تاثیرات ضد زنگ آهن

ضد زنگ آهن ماده ای است که با قرار گرفتن روی سطح فلز یا آهن، مقاومت آن را در برابر خوردگی، اکسایش، اکسیژن و رطوبت هوا بالا برده و از زنگ زدن آن جلوگیری می کند.

در واقع استفاده از ضد زنگ اقدامی مقرون به صرفه و بلند مدت برای اطمینان خاطر از جلوگیری از زنگ زدگی است و عدم استفاده از این محصول، در طولانی مدت هزینه های شما را بیشتر می کند. تعویض قطعه یا قسمت زنگ زده شده باعث می شود که بیشتر هزینه کنید و طول عمر فولاد و فلزات مورد نظر شما تا حد قابل توجهی کاهش می یابد اما ضد زنگ آهن مانع از این مشکلات می شود.

انواع ضد زنگ آهن برای خرید

ضد زنگ انواع مختلفی دارد اما همه نوع آن برای جلوگیری از پوسیدگی و زنگ زدگی استفاده می شود. تقسیم بندی انواع ضد زنگ ها بر اساس موارد زیر انجام می شود :

  • ضد زنگ آبی : پر کاربردترین ضد زنگ، ضد زنگ آبی است که در محیط های خارجی و محل هایی که فلز در ارتباط مستقیم هواست، مورد استفاده قرار می گیرد.
  • ضد زنگ آهن : نوع دوم ضد زنگ مناسب برای استفاده در سطوح آهنی است و اگر شما برای سطح آهنی خود نیاز به ضد زنگ دارید، می بایست این محصول را خریداری کنید.
  • ضد زنگ صنعتی : برای استفاده روی هر سطحی از جمله ماله استیل بنایی و … می توان از ضد زنگ صنعتی استفاده کرد.
  • ضد زنگ اپوکسی : برای فلزاتی که با اپوکسی کات پوشش داده می شوند، از ضد زنگ اپوکسی استفاده می شود.
  • ضد زنگ طوسی و قرمز : ضد زنگ طوسی و قرمز از نظر کاربردی مشابه هستند و شما برای ضد زنگ کردن درب و پنجره ها، میله های محافظ راه پله و … نیاز به خرید این ضد زنگ دارید.

ترکیبات ضد زنگ آهن

ضد زنگ‌ آهن از ترکیبات مختلفی ساخته می ‌شود به عنوان مثال ضد زنگ آلکیدی که یکی از پرکاربردترین ضد زنگ‌ های موجود در بازار است بر پایه آلکید رزین ساخته و تولید می گردد.

معایب استفاده از ضد زنگ

استفاده از ضد زنگ آهن یکسری معایب هم دارد که می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  • همه رنگ های ضد زنگ صد درصد قابل شستشو نمی باشد.
  • استفاده از رنگ های ضد زنگ با قلمو کیفیت کار اجرا شده را کاهش می دهد.
  • رنگ های ضد زنگ نسبت به رنگ روغن از درخشش کمتری برخوردار هستند.

خرید ضد زنگ آهن از فروشگاه رنگ و ابزار

برای خرید ضد زنگ آهن می توانید از فروشگاه رنگ و ابزار اقدام به خرید کنید. این فروشگاه انواع رنگ ها و اسپری های ضد زنگ را موجود کرده است و مشتریان عزیز این امکان را دارند که به صورت اینترنتی، محصول مورد نظر خود را سفارش دهند و درب منزل تحویل بگیرند.

علاوه بر ضد زنگ آهن، قیمت محصولات دیگر همچون قیمت رنگ های دکوراتیو ساندورا، قیمت ماله استیل، قیمت رنگ های ساختمانی و … را می توانید در این فروشگاه بررسی کرده و در صورت نیاز، اقدام به خرید کنید.

به این مقاله امتیاز دهید post

امیر حسین

مدیر مسئول و سردبیر رسانه ویدو و گاهی از بهترین‌های ایران و جهان مینویسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا