0% (0 رای)

توضیحات فیلم

فیلم رویای سهراب در ژانر بیوگرافی و درام به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی علی قوی‌تن محصول سال 1397 است که در سال 1403 منتشر شد.
در این فیلم بازیگرانی همچون علی قوی‌تن، مهدی ‌سلطانی، بهاره ‌کیان ‌افشار، لاله ‌اسکندری، ترلان ‌پروانه، فروغ امجدی، حسین محمدیان، غزاله اکرمی، ابوالفضل میری، مینا جعفرزاده، محمد برسوزیان، داوود خلیلی، مهرداد داوری، امیر رضا کرمپور و … به هنرمندی پرداخته اند.

داستان فیلم رویای سهراب

فیلم سینمایی “رویای سهراب”، با روایتی جذاب و هنرمندانه، به زندگی و آثار یکی از تأثیرگذارترین شاعران معاصر ایران می‌پردازد. این فیلم، با استفاده از تصاویر زیبا و موسیقی دل‌نشین، مخاطب را به دنیای شعر و نقاشی سهراب سپهری می‌برد و به او کمک می‌کند تا زیبایی‌ها و عمق آثار این هنرمند بزرگ را بهتر درک کند. “رویای سهراب” نه تنها به معرفی زندگی شخصی سهراب می‌پردازد، بلکه به بررسی تأثیر آثار او بر ادبیات و هنر ایران و جهان نیز می‌پردازد و نشان می‌دهد که چگونه آثار سهراب سپهری همچنان الهام‌بخش نسل‌های آینده است.

درباره فیلم

فیلم سینمایی رؤیای سهراب رای نخستین بار زندگی سهراب سپهری، شاعر، نویسنده و نقاش مشهور ایرانی را به تصویر می‌کشد. سهراب سپهری یکی از بزرگترین شاعران معاصر ایران است و آثار او به زبان‌های مختلفی از جمله انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی ترجمه شده‌اند. او به فرهنگ مشرق‌زمین علاقه‌مند بود و سفرهایی به کشورهای هندوستان، پاکستان، افغانستان، ژاپن و چین داشت. سهراب مدتی را در ژاپن گذراند و در آنجا هنر حکاکی روی چوب را آموخت. همچنین او به شعر کهن دیگر زبان‌ها نیز علاقمند بود و از این رو اقدام به ترجمه شعرهای کهن چینی و ژاپنی کرد.

از دیگر عوامل سازنده این فیلم می‌توان به ساعد نیک‌ذات (مدیر فیلمبرداری)، بهروز شهامت (طراحی و ترکیب صدا)، مهدی حسینی‌وند (تدوین)، بهزاد عبدی (موسیقی)، حسن ناحی (عکاس)، آناهید روستا (منشی صحنه)، رحیم مهدیخانی (طراح چهره‌پردازی)، و مجید نیامراد (طراح صحنه و لباس) اشاره کرد.

 

تریلر فیلم

حجم مصرفی شما عادی محاسبه می‌شود.
دانلود فیلم رویای سهراب
دانلود رایگان فیلم رویای سهراب

پیشنهادات بر اساس دانلود فیلم رویای سهراب

نظرات

هنوز نظری ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟