0% (0 رای)

توضیحات

فیلم عنکبوت در ژانر جنایی، اجتماعی و درام به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد محصول سال 1398 است و در سال 1400 اکران شد.
در این فیلم بازیگرانی همچون محسن تنابنده، ساره بیات، شیرین یزدان بخش، ماهور الوند، مینا ساداتی، گلنوش قهرمانی، علی باقری، مهدی حسینی نیا، حمیدرضا هدایتی راد، جواد یحیوی، مهدخت مولایی، سحر عبدالله و … به هنرمندی پرداخته اند.

داستان فیلم عنکبوت

داستان فیلم به ماجرای سعید حنایی، یک قاتل زنجیره‌ای معروف در مشهد می‌پردازد که در سال ۱۳۷۹، پس از پیدا شدن جنازه چندین زن خیابانی، پلیس را به دنبال قاتلی بی‌رحم انداخت. مقتولان همگی با روسری خفه شده بودند و تعداد قربانیان تا فروردین سال ۱۳۸۰ به ۱۶ نفر رسید. با دستگیری سعید حنایی، او اعتراف کرد که تصمیم داشت تا ۱۵۰ زن را به قتل برساند، زیرا اعتقاد داشت که با کشتن این زنان خیابانی می‌تواند شهر را از فساد پاک کند. او در سال ۱۳۸۱ اعدام شد و در رسانه‌ها با لقب «قاتل عنکبوتی» شناخته شد.

درباره فیلم

فیلمنامه  فیلم عنکبوت به قلم اکتای براهنی نوشته شده و بر اساس یک داستان واقعی است. تهیه‌کنندگی این فیلم را جواد نوروزبیگی بر عهده داشته است. «عنکبوت» دومین فیلم بلند ابراهیم ایرج زاد محسوب می‌شود و از لحاظ تاریخی و فرهنگی اهمیت ویژه‌ای در سینمای ایران دارد.

فیلم «عنکبوت» با توجه به داستان جذاب و جنایی سعید حنایی، یکی از موضوعات جالب برای پردازش در سینمای ایران است. ابراهیم ایرج زاد در این فیلم موفق شد تا در فیلمنامه و کارگردانی نشان دهد که موفقیت‌های قبلی‌اش تصادفی نبوده است. فیلم «عنکبوت» به خوبی در شخصیت‌پردازی سعید حنایی، زمینه‌های فکری و دینی او و نحوه شکل‌گیری این قتل‌های زنجیره‌ای پرداخته است.

محسن تنابنده، در نقش سعید حنایی، با بازی دقیق و باورپذیر خود توانسته است توازن میان قاتل و پدر خانواده را به تصویر بکشد و به درک درستی از شخصیت او برسد. نخستین حضور بین‌المللی «عنکبوت» در جشنواره بوسان ۱۳۹۹ بود و اکران عمومی آن در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ در سینماهای سراسر ایران آغاز شد.

تریلر

حجم مصرفی شما عادی محاسبه می‌شود.

پیشنهادات بر اساس دانلود فیلم عنکبوت

نظرات

هنوز نظری ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟