100% (1 رای)
97

توضیحات فیلم

انیمه پسر و ماهیخوار در ژانر ماجراجویی، درام، خانوادگی و فانتزی به کارگردانی هایائو میازاکی (Hayao Miyazaki) محصول کشور ژاپن ودر سال 2023 میلادی توسط دو کمپانی Studio Ghibli و Toho Company تولید شد.
سوما سانتوکی، ماساکی سودا، ایمیون، یوشینو کیمورا، شوهی هینو، کو شیباساکی، تاکویا کیمورا، جون کونیمورا، کائورو کوبایاشی، کیکو تاکشیتا، جون فوبوکی، ساواکو آگاوا، کارن تاکیزاوا، شینوبو اوتاکه و …از صداپیشگان نسخه اصلی این انیمه هستند.

داستان انیمه پسر و ماهیخوار

در بحبوحه آتش جنگ جهانی دوم، پسری نوجوان به نام ماهیتو با غم از دست دادن مادرش دست و پنجه نرم می‌کند. او که از توکیو به خانه روستایی نامادری جدیدش ناتسکو نقل مکان کرده، در تلاش است تا خود را با شرایط جدید وفق دهد. اما ناتسکو شباهت عجیبی به مادر از دست رفته ماهیتو دارد و همین امر، تسکین‌بخش غم اوست. در این میان، اتفاقی غیرمنتظره رخ می‌دهد. ماهیتو با حواصیلی خاکستری و سخنگو به نام کرون روبرو می‌شود. این حواصیل جادویی، دروازه‌ای به دنیایی شگفت‌انگیز و پررمز و راز را به روی ماهیتو می‌گشاید. دنیایی که در آن، موجودات افسانه‌ای و مکان‌های شگفت‌انگیز منتظر کشف شدن هستند. ماهیتو به همراه کرون، سفری پرماجرا را در این دنیای جادویی آغاز می‌کند. آنها با چالش‌های مختلفی روبرو می‌شوند و با موجودات خارق‌العاده‌ای آشنا می‌شوند. در این سفر، ماهیتو نه تنها رازهای دنیای جادو را کشف می‌کند، بلکه در مورد خودش و معنای زندگی نیز چیزهای زیادی می‌آموزد.

انیمه پسر و ماهیخوار داستانی تخیلی و پرفراز و نشیب را روایت می‌کند که در عین حال، به موضوعات عمیق انسانی مانند غم، فقدان، امید و شجاعت نیز می‌پردازد. این انیمه با تصاویری زیبا و موسیقی متن دلنشین، مخاطبان را به سفری مسحورکننده در دنیای جادو می‌برد.

درباره انیمه پسر و ماهیخوار

انیمه پسر و ماهیخوار به کارگردانی هایائو میازاکی، استاد مسلم انیمه ژاپن، در سال 2023 بر روی پرده سینماها درخشید و بار دیگر مخاطبان را به دنیای سحر و جادو و تخیل خود رهنمون شد. این اثر که اولین بار در 14 جولای در کشور ژاپن اکران شد، پس از گذر از جشنواره‌های بین‌المللی و تحسین منتقدین، در 8 دسامبر راهی سینماهای آمریکا و انگلستان شد و سرانجام در سراسر جهان به نمایش درآمد.

“پسر و ماهیخوار” در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم شد و نام میازاکی را بار دیگر در میان مدعیان این عنوان معتبر قرار داد. این انیمیشن اقتباسی از کتاب “چطور زندگی می‌کنی؟” اثر گنزابورو یوشینو است و به گفته میازاکی، الهام‌بخش آن دو اثر ماندگار دیگر او، همسایه من توتورو و شاهزاده مونونوکه بوده است.

میازاکی که به عنوان پدر انیمه شناخته می‌شود، همواره بر خلق انیمیشن با دست و پرهیز از تکنولوژی تأکید دارد. او معتقد است که استفاده از تکنولوژی، روح و اصالت اثر را از بین می‌برد. این موضوع در آثار او به وضوح قابل مشاهده است. به عنوان مثال، در انیمه پونیو، تماشاگر گویی عطر شیر داغ و عسل را در صحنه مربوطه حس می‌کند و در هاول و قلعه متحرک، خنکی و طراوت هوای باغ را به هنگام باز شدن دریچه توسط هاول تجربه می‌کند.

این اثر که اولین بار در 14 جولای در کشور ژاپن اکران شد، پس از گذر از جشنواره‌های بین‌المللی و تحسین منتقدین، در 8 دسامبر راهی سینماهای آمریکا و انگلستان شد و سرانجام در سراسر جهان به نمایش درآمد.

حجم مصرفی شما عادی محاسبه می‌شود.

پیشنهادات بر اساس دانلود انیمه پسر و ماهیخوار The Boy and the Heron 2023

نظرات

هنوز نظری ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟