از زبان شما

کاوش دنیای جدیدی از گیاهان و حیوانات در سیاره سبز دبی

شهر دبی در کشور امارات پر از جاذبه‌های حیرت‌انگیزی است که مبهوت زیبایی آن‌ها می‌شوید. سیاره سبز یکی از این جاذبه‌های دیدنی است که در فاصله کمی از هتل بست وسترن ام فور دبی قرار گرفته و شبیه به جنگلی کوچک در قلب کویر است. اگر به طبیعت‌گردی و تماشای گیاهان و جانوران علاقمندید، می‌توانید در یکی از روزهای سفرتان، به گرین پلنت سری بزنید و ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف آن، یک وعده غذایی نیز میل کنید و تفریحی بی‌نظیر داشته باشید. برای آشنایی با قسمت‌های مختلف سیاره سبز، می‌توانید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

گرین پلنت یا سیاره سبز دبی کجاست؟

انسان از دل طبیعت آفریده شده و به‌عنوان قلب تپنده این اکوسیستم، اجزای مختلف آن را به کار می‌گیرد تا زندگی بهتری داشته باشد. این ارتباط میان انسان و طبیعت باعث شده که همیشه میل درونی ما به سفر در دل طبیعت شعله‌ور باشد. به عبارتی انگار طبیعت، ذات و ماهیت انسان را از پوسته آن بیرون می‌کشد. سیاره سبز دبی در تلاش است تا در دل کویر، شما را به طبیعتی سرسبز و روح‌افزا ببرد.

گرین پلنت درواقع یک پارک مصنوعی و بسیار بزرگ است که توسط گیاه‌شناسان و جانورشناسان مختلف ساخته شده است. در این اکوسیستم کوچک، چند هزار گیاه و جانور در کنار هم زندگی می‌کنند و انسان‌ها هم امکان بازدید از آن‌ها را دارند. همفکری و همکاری متخصصان سبب ایجاد محیطی فوق حرفه‌ای و خیره‌کننده شده که هر بازدیدکننده‌ای از آن لذت خواهد برد. اگر شما هم به جنگل و طبیعت علاقه دارید و از تماشای حیوانات مختلف لذت می‌برید، سیاره سبز دبی مناسب شماست.

آشنایی با قسمت‌های مختلف سیاره سبز

آشنایی با قسمت‌های مختلف سیاره سبز

این اکوسیستم کوچک در قلب دبی، قسمت‌های مختلفی دارد که پیش از بازدید باید آن‌ها را بشناسید. پایین‌ترین طبقه از گرین پلنت، یک آکواریوم بزرگ با تنوع گیاهی و جانوری فراوان است. این آکواریوم بیشتر شبیه به جنگلی در اعماق اقیانوس است که از آبزیان گوناگون میزبانی می‌کند. شما می‌توانید در این طبقه از سیاره سبز، شاهد انواع گیاهان و جانوران آبزی باشید که با یکدیگر همزیستی می‌کنند.

طبقه دیگری از سیاره سبز، شبیه به یک جنگل استوایی تاریک و مرطوب است. کف این طبقه کاملا با چمن پوشیده شده و درختان بلندی نیز محیط را زینت داده‌اند. فضاسازی این طبقه به گونه‌ای انجام شده که حس و حال قدم زدن در جنگل‌ به شما القا شود. نورپردازی، تنظیم دما و تنظیم رطوبت در این طبقه به دقت انجام می‌شود تا پوشش گیاهی و جانوری حفظ شود. در کنار گیاهان، جانوران مختلفی هم زندگی می‌کنند که می‌توانید از آن‌ها هم بازدید کنید.

یک طبقه بالاتر از جنگل، محل رشد و پرورش درختچه‌ها و درخت‌هایی با ارتفاع متوسط است. این قسمت از اکوسیستم هم مانند یک جنگل واقعی ساخته شده و حتی برخی جانوران وحشی هم در آن زندگی می‌کنند.

بالاترین طبقه از سیاره سبز، سایه‌بان نامیده می‌شود كه محبوب‌ترین بخش از گرین پلنت نیز است. این قسمت از سیاره به سبب آن که ۳۰ متر ارتفاع دارد، بیشترین نور را دریافت کرده و محیط مناسبی برای زندگی انواع پرندگان مانند طوطی است و میمون‌ها هم این بخش از اکوسیستم را بسیار دوست دارند. با اقامت در هتل بست وسترن ام فور دبی می‌توانید به‌راحتی از تمام این دیدنی‌ها بهره‌مند شوید.

عجیب‌ترین چیزهایی که می‌توانید در سیاره سبز ببینید

عجیب‌ترین چیزهایی که می‌توانید در سیاره سبز ببینید

در هر طبقه از سیاره سبز تلاش شده تا شرایط، مشابه یکی از محیط‌های زیست در اقصی نقاط دنیا باشد؛ به‌عنوان‌مثال قسمتی از این سیاره شبیه به جنگل‌های بارانی آمریکای جنوبی ساخته شده تا حیوانات بومی این نواحی به‌راحتی در آن جا زندگی کنند. تنبل درختی یکی از این حیوانات است که می‌توانید در سیاره سبز دبی تماشا کنید. این حیوانات دوست‌داشتنی که زندگی آهسته‌ای دارند، یکی از جالب‌ترین جانوران این اکوسیستم هستند.

قسمتی از سیاره سبز به حیوانات قاره استرالیا اختصاص داده شده و از بومی‌های این قاره هم بی‌نصیب نخواهید ماند. انواع مارمولک‌های استرالیایی در این اکوسیستم قابل مشاهده‌اند. یک نکته جالب درباره سیاره سبز این است که بازدیدکنندگان امکان غواصی و تماشای ماهی‌ها را دارند. این موضوع می‌تواند یکی از هیجان‌انگیزترین تجربیات شما در سفر به دبی باشد.

لوکیشن سیاره سبز دبی و دسترسی به آن

برای دسترسی آسان به گرین پلنت، خوب است در هتل بست وسترن ام فور دبی اقامت داشته باشید. این مجموعه در تقاطع دو بلوار صفا و الوصل واقع شده است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این مجموعه، ایستگاه بیزینس‌بی است؛ همچنین نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به آن، ایستگاه شماره دو شرکت نفت دبی خواهد بود. از هر جای دبی باید خودتان را به این ایستگاه برسانید تا به سیاره سبز دسترسی داشته باشید. اگر یکی از هتل های دبی که نزدیک به مراکز مهم هستند را برای اقامت انتخاب کنید، مشکلی از نظر دسترسی نخواهید داشت.

مقدمات بازدید از سیاره سبز را با فلای تودی فراهم کنیدمقدمات بازدید از سیاره سبز را با فلای تودی فراهم کنید

پیش از آن که برای روزهای اقامت خود در دبی برنامه‌ریزی کنید، باید رزرو هتل دبی را انجام داده و بلیط هواپیما دبی را نیز خریداری کنید. برای این کار، سایت فلای تودی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. پلتفرم معتبر فلای تودی به‌عنوان یکی از بهترین مراجع خدمات گردشگری در ایران شناخته می‌شود و برترین خدمات را با کمترین هزینه به شما ارائه می‌کند. کافیست وارد سایت شوید و از همان صفحه اول، خدمات مد نظر خود مانند رزرو هتل های دبی یا خرید بلیط به هر گوشه دنیا را انتخاب کنید و در عرض چند دقیقه هزینه آن را بپردازید. به همین راحتی می‌توانید از انواع خدمات مجموعه فلای تودی بهره‌مند شوید.

به این مقاله امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا