بازیگرانبیوگرافی و تاریخچه

بیوگرافی کامل امیرعلی نبویان (همسر + آثار مطرح و تصاویر)

امیرعلی نبویان در عرصه‌های مختلف هنری از جمله نویسندگی، اجرا و بازیگری از سال 1389 فعال است. او در برنامه‌های تلویزیونی محبوبی مانند خنداننده شو، مافیا و شام ایرانی حضور داشته و به‌واسطه طنز و هوش سرشارش، به یکی از چهره‌های محبوب و شناخته‌شده تبدیل شده است.

در ادامه به بیوگرافی امیرعلی نبویان به‌همراه فیلم‌ها و سریال‌ها، جزئیات زندگی شخصی و پیج اینستاگرام می‌پردازیم. برای مطالعه جزئیات همراه ما باشید.

بیوگرافی امیرعلی نبویان

سید امیرعلی نبویان متولد دوم فروردین 1359 در تهران است؛ اما اصالتاً آملی بوده و شناسنامه‌اش را از آمل گرفته‌اند. پدرش نصرالله نبویان و مادرش مرسده نورزاد نام دارند و تنها یک برادر کوچک‌تر به‌نام البرز دارد. او خواهرزاده مسعود فروتن، مجری نام آشنا و کارگردان ایرانی است.

امیرعلی نبویان و همسرش بهار نوروزپور

Nabavian

نبویان سال‌هاست که ازدواج کرده و متاهل است، نام همسرش بهار نوروزپور است که سابقه بازی در سینما و تلویزیون ندارد. این زوج در 8 مهر ماه 1395 بدون برگزاری مراسم عروسی با یکدیگر ازدواج کردند و زندگی عاشقانه‌ای دارند.

آشنایی این زوج به محل کارشان بازمی‌گردد، نبویان در شرکت تبلیغاتی همسرش کار می‌کرد که این همکاری منجربه آشنایی و ازدواج آن‌ها شد.

بیوگرافی بهار نوروزپور

بهار نوروزپور متولد 22 فروردین 1360 است و حدود یک سال با همسرش اختلاف سنی دارد. او قبل از ازدواج درگیر بیماری سرطان بود و یک دوره شیمی‌درمانی را پشت سر گذاشته بود. متأسفانه بعد از ازدواج نیز این بیماری ادامه داشت؛ اما با عشق، حمایت و همراهی همسرش موفق‌به شکست سرطان شدند.

سوابق و فعالیت هنری امیرعلی نبویان

امیرعلی نبویان در سال 1387 برای دنبال کردن رویای بازیگری، از آمل به تهران مهاجرت کرد و دوره‌های بازیگری را زیر نظر اساتیدی برجسته مانند هدایت هاشمی، مهتاب نصیرپور و حسن معجونی گذراند. او پس از گذراندن دوره‌های مربوط، قدم به عرصه نویسندگی و بازیگری گذاشت. نبویان در زمینه نویسندگی نیز فعال است و تاکنون چهار کتاب شامل مجموعه قصه‌های امیرعلی (1، 2، 3، 4)، شهر غصه، کأن لَم یَکُن منتشر کرده است.

سریال های تلویزیونی امیرعلی نبویان

امیرعلی نبویان در سال 1392 با بازی در سریال نوشدارو به کارگردانی جواد اردکانی، اولین تجربه بازیگری خود در تلویزیون را تجربه کرد. این سریال در شبکه یک سیما پخش شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

  • نوش دارو

مجری‌گری امیرعلی نبویان

او سابقه اجرای برنامه‌های محبوبی مانند ارتش سری، خنداننده شو 3، رادیو هفت، خوشا شیراز و صد برگ را در کارنامه خود دارد. او همچنین در مسابقه “لباهنگ” به‌عنوان شرکت‌کننده حضور داشت و با کسب بالاترین رای به مرحله فینال راه یافت و مقام اول را کسب کرد.

  • خوشا شیراز
  • رادیو هفت
  • صدبرگ

فیلم‌های سینمایی امیرعلی نبویان

علاوه‌بر اجرا، امیرعلی نبویان در عرصه بازیگری نیز فعال بوده است و در فیلم‌های سینمایی ایرانی مانند خانه دختر و زرد به ایفای نقش پرداخته است.

  • خانه دختر
  • زرد

نمایش خانگی های امیرعلی نبویان

حضور نبویان در رئالیتی شو شب‌های مافیا به‌عنوان پدرخوانده و همچنین گرداننده بازی در تمامی قسمت‌های ارتش سری از دیگر فعالیت‌های قابل‌توجه او است.

  • شب‌های مافیا
  • پدرخوانده
  • ارتش سری
  • پدرخوانده
  • اسکار

درخشیدن امیرعلی نبویان در رئالیتی شوی اسکار

امیرعلی نبویان، بازیگر مرد محبوب ایرانی، یکی از شرکت‌‌‌کنندگان فصل سوم رئالیتی شوی اسکار به کارگردانی مهران مدیری بود. نبویان در این سریال در حال پخش نمایش خانگی با چالش‌های مختلفی روبه‌رو شد و توانایی‌های خود را در زمینه‌های مختلف به نمایش گذاشت. او با شوخ‌طبعی و ذکاوت خود، بارها حضار و تماشاگران را به وجد آورد و به یکی از محبوب‌ترین چهره‌های این برنامه تبدیل شد.

مجری‌گری امیرعلی نبویان در برنامه هفت

رادیو هفت، برنامه‌ای ادبی، هنری و موسیقی محور بود که به تهیه‌کنندگی منصور ضابطیان و محمد صوفی از شبکه آموزش سیما پخش شد. امیرعلی نبویان یکی از قصه‌گویان محبوب برنامه رادیو هفت بود.

بخش قصه‌های امیرعلی به یکی از پربیننده‌ترین بخش‌های این برنامه تبدیل شده بود و بسیاری از مخاطبان منتظر شنیدن قصه‌های جذاب و شنیدنی او بودند.

او همچنین در انتخاب قصه‌ها دقت نظر بسیاری داشت و قصه‌هایی را برای روایت انتخاب می‌کرد که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان جذاب باشد.

آدرس اینستاگرام امیرعلی نبویان

امیرعلی نبویان تا به امروز در هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی، از جمله اینستاگرام، فعالیتی نداشته است. صفحاتی که با نام ایشان در اینستاگرام وجود دارند، همگی غیررسمی هستند و توسط خود ایشان اداره نمی‌شوند.

نبویان بارها در مصاحبه‌های مختلف به این موضوع اشاره کرده است که علاقه‌ای به فعالیت در فضای مجازی ندارد و ترجیح می‌دهد زندگی شخصی خود را از حاشیه‌های دنیای مجازی دور نگه دارد.

آلبوم تصاویر امیرعلی نبویان

در پایان این مقاله، نگاهی به آلبوم تصاویر امیرعلی نبویان خواهیم انداخت. در این آلبوم، تصاویری از این بازیگر در کنار خانواده و دوستانش و همچنین در موقعیت‌های مختلف اجتماعی و هنری به نمایش گذاشته شده است.

biography of amirali nabavian 5 biography of amirali nabavian 3 biography of amirali nabavian 8 biography of amirali nabavian 4 biography of amirali nabavian 6

به این مقاله امتیاز دهید post

غزل شباهنگ

من تازه‌واردِ دنیای جذاب تولید محتوا هستم و حدود یک سال می‌شه که توی این حوزه فعالیت می‌کنم. هر روز چیزهای جدیدی یاد می‌گیرم و سعی می‌کنم خودم رو به‌روز نگه دارم. هنوز خیلی مونده تا به یه تولیدکننده محتوای حرفه‌ای تبدیل بشم؛ اما عاشق این کار هستم و با اشتیاق تلاش می‌کنم که بهتر بشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا