بازیگرانبیوگرافی و تاریخچه

بیوگرافی مینا وحید (فیلم و سریال ها + حواشی ازدواج)

مینا وحید کیست ؟

مینا وحید، یکی از بازیگران و نویسندگان برجسته ایران، توانسته است با استعداد بازیگری خود توجه‌ها را جلب کند. او در سال ۱۳۹۳ با بازی در نقش میترا در فیلم سینمایی ایرانی “دوران عاشقی” به شهرت رسید. در سال ۱۳۹۴، او در فیلم “کفش‌هایم کو” و همچنین در سریال محبوب “شهرزاد ۱” حضور داشت. او با بازی در نقش مریم مهرزاد در “شهرزاد”، به طور رسمی شناخته شد، اما هنوز به طور کامل به مخاطبان عام معرفی نشده بود.

در این‌جا به طور مفصل به بیوگرافی مینا وحید، حواشی ازدواج و همسر او و فیلم و سریال‌های او پرداخته‌ایم. همچنین در پایان به تصاویر و آدرس اینستاگرام مینا وحید اشاره داریم.

بیوگرافی مینا وحید 

بیوگرافی مینا وحید { تصاویر + فیلم و سریال ها}

مینا وحید در سال ۱۳۶۶ به دنیا آمد و پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان وارد دانشگاه سوره شد و در رشته کارگردانی ادامه تحصیل داد، اما در ترم چهار، دانشگاه را رها کرد.

تقریباً هشت شغل مختلف از جمله آموزشگاه رانندگی، مدرس زبان، خرید و فروش زمین و حتی مهمانداری را امتحان کرده است. در نهایت، تصمیم گرفت با تکمیل تحصیلات خود و اخذ مدرک فوق لیسانس ادبیات نمایشی، به مسیر خود در بازیگری ادامه دهد.

از سال ۱۳۸۶ با بازی در فیلم سینمایی “آتش سبز” به عنوان بازیگر شروع به فعالیت کرد. او تاکنون در فیلم‌ها، سریال‌ها و تئاترهای مختلفی حضور داشته است. از آثار او می‌توان به فیلم‌های “دوران عاشقی” و “یک شب در تهران” اشاره کرد. 

در سال ۱۳۹۵، متأسفانه، مینا وحید پدر خود را از دست داد و مدتی به دلیل غم از دست دادن پدر، بازیگری را کنار گذاشت. سپس در سال ۱۳۹۷ با سریال بانوی عمارت در نقش جواهر به عرصه بازیگری بازگشت و عمده شهرت او با بازی در این سریال به‌دست‌آمد.

مینا وحید و همسرش

مینا وحید در سن ۱۹ سالگی عاشق شده است؛ اما با مخالفت خانواده این عشق به سرانجام نرسید. او تا سن ۲۳ سالگی تمایل داشت ازدواج کند، اما با تغییر نگرش وی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است و او مجرد است.

فعالیت هنری و سوابق مینا وحید

مینا وحید در سن ۱۹ سالگی برای ادامه فعالیت حرفه‌ای به تهران نقل مکان کرد. در ابتدا با شرکت در تئاترهای کوچک و نمایش‌های تلویزیونی شروع به کار کرد. سپس فرصتی برای بازی در فیلم “آتش سبز” به‌دست‌آورد و این فیلم موفقیت بزرگی را برای او به همراه داشت.

فیلم های سینمایی مینا وحید

مینا وحید در سال ۱۳۹۸ برای بازی در فیلم کوتاه “کرمچاله” بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره بین‌المللی فیلم مادرید شد. او همچنین در سال ۱۴۰۰ برای بازی در فیلم “بعد از تو” که در جشنواره اسکیب تون لس آنجلس به نمایش درآمد، جایزه بهترین بازیگر زن این فستیوال را دریافت کرد.

  • آن دیگری
  • بعد از تو
  • کرمچاله
  • هایلایت
  • کفش هایم کو ؟
  • دوران عاشقی
  • حنا
  • گیرنده 
  • ساعت به وقت صفر
  • آتش بس

سریال های تلویزیونی مینا وحید

خانم وحید مدتی از بازیگری دور شد تا اینکه در سال ۱۳۹۷ با نقش جواهر بانوی عمارت به مخاطبان عام معرفی شد و دیگر کمتر کسی بود که او را نشناسد. ایفای نقشِ شخصیتِ منفیِ جواهر نمایانگر قدرت و استعداد بازیگری او بود. او در همین سال در سریال محبوب “افرا” و برنامه “برف بی‌صدا” در تلویزیون نیز حضور داشت. 

  • برف بی صدا میی بارد
  • افرا 
  • بانوی عمارت
  • دختران حوا

سریال های شبکه خانگی مینا وحید

مینا وحید در سال‌های اخیر در سریال‌های “جزیره” و “ساخت ایران ۳” نیز به ایفای نقش پرداخت. اخیراً، این هنرپیشه در گیم شو شب‌های مافیا با نام “زودیاک” نیز حضور داشته است.

  • جزیره
  • شهرزاد ۱
  • ساخت ایران ۳
  • رئالیتی شو زودیاک

مینا وحید در نقش جواهر در سریال بانوی عمارت

نام واقعی بازیگر جواهر در سریال بانوی عمارت مینا وحید است. مینا وحید در نقش جواهر شخصیت منفی سریال، خدمتکار خبرچین پانته‌آ پناهی‌ها، به ایفای نقش پرداخته است. سریال بانوی عمارت روایتگر داستانی در دوران قاجار است.

مینا وحید در نقش مریم در سریال شهرزاد

مینا وحید در نقش مریم مهرزاد در سریال شهرزاد نقش نامزد بابک، با بازی امیرحسین رستمی، را ایفا کرد. این سریال پرطرفدار ایرانی به کارگردانی حسن فتحی و ایفای نقش بازیگران دیگری مانند شهاب حسینی و ترانه علیدوستی در سه فصل ساخته شد.

مینا وحید در سریال دختران حوا در نقش سودا

مینا وحید در نقش سودا در سال ۱۳۹۱ در تلویزیون به ایفای نقش پرداخت. در خلاصه داستان این سریال آمده است زنی به نام ثریا در جوانی پرستار زایشگاه بوده و برای انتقام‌جویی از رئیس بیمارستان اسامی سه کودک را باهم عوض می‌کند و سرنوشت آن‌ها را تغییر می‌دهد.

مینا وحید در نقش مهتاب فروزش در سریال تلویزیونی افرا

مسعود یک محیط‌بان است که به نظر می‌رسد از زندگی با همسرش مهتاب فروزش ناراضی است. او با اصرار پدرش، حاج محمود  با دخترعمویش ازدواج کرده است؛ اما همیشه با همسرش به مشکلاتی برمی‌خورد و به همین دلیل تصمیم به جدایی گرفته است.

حواشی ازدواج مینا وحید و رضا کیانیان

در سال ۱۳۹۴، حضور مینا وحید در فیلم “کفش هایم کو؟” در نقش دختر رضا کیانیان، بسیار حاشیه‌ساز شد. دلیل این حاشیه این بود که در طول فیلم، صحنه‌هایی از لمس دست وجود داشت.

از آنجا که در ابتدا توضیحی در این باره داده شده بود، مشخص بود که دست‌هایی که رضا کیانیان لمس می‌کند به واقع دستان واقعی همسر او هستند، سپس این ابهام به وجود آمد که آیا مینا وحید واقعاً همسر آقای کیانیان است یا خیر ؟ درصورتیکه دست‌هایی که بازیگر لمس می‌کرد، دستان همسر آقای بازیگر بود.

آدرس اینستاگرام مینا وحید

با آیدی minavahid_official می‌توانید او را در اینستاگرام دنبال کنید و از جدیدترین تصاویر و فعالیت‌های هنری این هنرمند مشهور کشورمان اطلاعات کسب کنید.

آیدی اینستاگرام مینا وحید

آلبوم تصاویر مینا وحید

آلبوم تصاویر مینا وحید علاوه‌بر عکس‌های شخصی این بازیگر شامل عکس او با اعضای خانوده‌ و مینا وحید و برادرش نیز می‌شود. برای مشاهده تصاویر همراه ما در پایان مقاله بیوگرافی مینا وحید باشید.

بیوگرافی مینا وحید { تصاویر + فیلم و سریال ها} بیوگرافی مینا وحید { تصاویر + فیلم و سریال ها} بیوگرافی مینا وحید { تصاویر + فیلم و سریال ها} بیوگرافی مینا وحید { تصاویر + فیلم و سریال ها} بیوگرافی مینا وحید { تصاویر + فیلم و سریال ها}

به این مقاله امتیاز دهید post

غزل شباهنگ

من تازه‌واردِ دنیای جذاب تولید محتوا هستم و حدود یک سال می‌شه که توی این حوزه فعالیت می‌کنم. هر روز چیزهای جدیدی یاد می‌گیرم و سعی می‌کنم خودم رو به‌روز نگه دارم. هنوز خیلی مونده تا به یه تولیدکننده محتوای حرفه‌ای تبدیل بشم؛ اما عاشق این کار هستم و با اشتیاق تلاش می‌کنم که بهتر بشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا