بیوگرافی و تاریخچهبازیگران

بیوگرافی بازیگران سریال نامه خداحافظی (زمان پخش + خلاصه داستان)

در  این مطلب از ویدو قرار است به معرفی بیوگرافی بازیگران سریال نامه خداحافظی بپردازیم. یکی از آثار جدید در بهترین سریال های عاشقانه ترکی ، سریال نامه خداحافظی است که بر اساس اتفاقاتی واقعی تولید شده است. این اثر توجه بسیاری از طرفداران این سبک را به خود جلب کرده است.

سریال درام “نامه خداحافظی” (Veda Mektubu) تولید سال 2023 از کشور ترکیه است که توسط شبکه تلویزیونی TRT1 سفارش داده شده است. دنیز چلبی دیکیلیتاش به همراه کوبیلای کوچاک به عنوان کارگردان این سریال درام فعالیت می‌کنند و “دنیز آکچای” نیز نویسندگی آن را بر عهده دارد.

خلاصه داستان سریال ترکی نامه خداحافظی

سریال ترکی “نامه خداحافظی” درباره دو تاجر قدرتمند به نام‌های آلانور و ضیا است که در گذشته با هم عاشق شده‌اند. با این حال، به دلیل مخالفت خانواده‌هایشان، این رابطه ناچار به پایان رسیده و آن‌ها زندگی جدیدی را شروع کرده‌اند.

آلانور به عنوان یک تاجر مدرن و قوی و ضیا که به سنت‌های خود پایبند است، در گذشته با هم عشق زیادی داشته‌اند. پسر بزرگ ضیا به نام محمت نیز قصد دارد در آینده به کار خود ادامه دهد.

آسلی، دختر کوچک 19 ساله آلانور، نیز در این سریال حضور دارد و در آخرین سال دبیرستان فرانسوی تحصیل می‌کند و آینده خود را با دقت برنامه‌ریزی می‌کند. عشقی بین محمت و آسلی شکل می‌گیرد و بعد از سال‌ها، مسیر آلانور و ضیا با عشق آسلی و محمت دوباره به هم می‌رسد.

زمان پخش سریال نامه خداحافظی

سریال ترکی “نامه خداحافظی” از کانال D ترکیه، هر دوشنبه ساعت 20:00 به وقت ایران پخش می‌شود. این سریال از تاریخ 8 اسفند 1401 (27 فوریه 2023) شروع شده و همچنان ادامه دارد. هر قسمت این سریال 140 دقیقه طول دارد.

بیوگرافی هنرپیشه های سریال نامه خداحافظی

در ادامه مقاله بیوگرافی بازیگران سریال نامه خداحافظی به ارائه معرفی کوتاهی از بازیگران این سریال جدید ترکی و اسامی دیگر هنرپیشه های آن خواهیم پرداخت.

رابیا سویتورک – Rabia Soytürk

بیوگرافی بازیگران سریال نامه خداحافظی ؛ رابیا سویتورک - Rabia Soytürk

رابیا سویتورک یکی از بازیگران سریال ترکی “نامه خداحافظی” است که در تاریخ ۲۶ ژانویه ۱۹۹۹ به دنیا آمد. او برای نخستین بار در سریال “شخصیت” ظاهر شده و سپس در فیلم “دنیای آزاد” محصول سال ۲۰۱۹ بازی کرد. بازی او در سریال “آلپ ارسلان” نیز باعث شهرت وی شد.

رابیا سویتورک همچنین در سریال “منو بشنو” به ایفای نقش اکیا خوش درخشیده است. وی در سریال جدید ترکی “نامه خداحافظی” نقش اصلی دختر آلانور را بازی کرده است.

امره کیویلجیم – Emre Kıvılcım

بیوگرافی بازیگران سریال نامه خداحافظی ؛ امره کیویلجیم - Emre Kıvılcım

امره کیویلجیم (زاده ۲ سپتامبر ۱۹۹۰ در مالاتیا) یک هنرپیشه ترکیه‌ای است. این بازیگر معروف، علاوه بر بازیگری، مهندس شیمی نیز بوده و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته تخصصی ایمنی کار به پایان رسانده است. پس از شروع علاقه به بازیگری، کار مهندسی را متوقف کرده و مدتی را به عنوان دانشجوی بورسیه در فرهنگسرای صدری آلیشیک برای تحصیل در رشته بازیگری گذرانده است. او برای اولین بار با بازی در فیلم تلویزیونی “نمی‌توانم غذایی که با روغن زیتون درست می‌شود را بخورم” که از شبکه هفت پخش شد، به عنوان بازیگر به اوج شهرت خود رسید.

حضور امره کیویلجیم در سریال‌های تلویزیونی با بازی در سریال “الیف” آغاز شد و وی به شخصیت سلیم در این سریال جان بخشید. این سریال در خارج از کشور، به ویژه در آسیا و آمریکای لاتین، مورد توجه زیادی قرار گرفت و رکوردهای رتبه بندی را شکست. سپس او در سال ۲۰۱۸ در سریال “Adı Zehra” که از شبکه FOX پخش شد، به بازیگری پرداخت.

نورگل یشیلچای – Nurgül Yeşilçay

بیوگرافی بازیگران سریال نامه خداحافظی ؛ نورگل یشیلچای - Nurgül Yeşilçay

نورگل یشیلچای (به ترکی استانبولی: Nurgül Yeşilçay) بازیگر ترکیه‌ای است که در تئاتر، تلویزیون و سینما فعالیت می‌کند. او از دانشگاه آنادولو در رشته تئاتر فارغ‌التحصیل شده و پس از آن به بازی در تئاتر پرداخته است. بازی در مجموعه‌های تلویزیونی عشق و جزا، ماه‌پیکر، گوزل و گلپری از جمله فیلم‌های معروف او هستند.

در سال ۲۰۱۷، نورگل یشیلچای برای حضور در فیلم سینمایی “جن زیبا” به کارگردانی بایرام فضلی، به مدت پنج هفته به ایران سفر کرد. او در این فیلم در نقش دلارام، بازیگر اصلی فیلم، کنار فرهاد اصلانی حضور داشت. فیلم در شهر اصفهان فیلمبرداری شد.

سلیم بایراکتار – Selim Bayraktar Ziya

بیوگرافی بازیگران سریال نامه خداحافظی ؛ سلیم بایراکتار - Selim Bayraktar Ziya

سلیم بایراکتار، بازیگر عراقی ترکیه‌ای، در تاریخ ۱۷ ژوئن ۱۹۷۵ متولد شد و بیشتر به خاطر بازی در نقش سومبول آقا در سریال حریم سلطان شناخته می‌شود. وی با بازی در سریال نتفلیکس Rise of Empires: Ottoman به شهرت رسیده است و همچنین در سریال “نامه خداحافظی” در نقش ضیا به ایفای نقش پرداخته است. همچنین، وی در سریال حماسه ترکی در نقش آلپاگو خان نیز حضور داشته است.

بایراکتار در سال ۱۹۷۵ در شهر کرکوک عراق به دنیا آمد و در خانواده‌ای ترکمن الأصل عراقی بزرگ شد. در روزهای پایانی جنگ ایران و عراق، دو نفر از سپاه صدام حسین برای جذب پسران به ارتش، به مدرسه بایراکتار رفتند. پس از انتخاب بایراکتار برای خدمت در ارتش، خانواده‌اش تصمیم گرفتند او را به صورت قاچاقی به ترکیه ببرند.

بنو ییلدیریملار – Bennu Yıldırımlar

بیوگرافی بازیگران سریال نامه خداحافظی ؛ بنو ییلدیریملار - Bennu Yıldırımlar

بنو ییلدریملار، بازیگر سریال “ودا مکتوبو”، در استانبول به دنیا آمد. نمایش اولیه او در نمایش “کوسلار” نوشته آریستوفان بود. با بازی در نقش الیف، دختر لجباز، در سریال محبوب “سوپر بابا” در سال ۱۹۹۷، او شروع به شناخته شدن و تحسین پیدا کرد. در این سریال، او شخصیت سحر را بازی می‌کند.

هازار موتان – Hazar Motan Beste

بیوگرافی بازیگران سریال نامه خداحافظی ؛ هازار موتان - Hazar Motan Beste

هزار موتان در تاریخ ۱۳ دسامبر ۱۹۹۰ در آنکارا، ترکیه به دنیا آمد. او یکی از هنرپیشه‌های سریال “نامه خداحافظی” در نقش ساغر است و همچنین به خاطر بازی در فیلم‌های “کان کریکلاری” (۲۰۱۸) و “پاسا گونلوم” (۲۰۱۴) نیز شناخته شده است.

هاکان کارساک – Hakan Karsak

بیوگرافی بازیگران سریال نامه خداحافظی ؛ هاکان کارساک - Hakan Karsak

هاکان کارساک، بازیگر ترکیه‌ای، در تاریخ ۱ آوریل ۱۹۷۵ در دیاربکر، ترکیه متولد شد. وی به خاطر بازی در فیلم‌های “پروانه‌ها” (۲۰۱۸)، “جاده کشور” (۲۰۱۳) و “پیچک” (۲۰۱۵) شناخته شده است.

اومو پوتگول – Ümmü Putgülبیوگرافی بازیگران سریال نامه خداحافظی ؛ اومو پوتگول - Ümmü Putgül

Ümmü Putgül، بازیگر و تهیه کننده‌ی سینما، در تاریخ ۲۸ ژانویه ۱۹۸۲ در شهر موغلا در ترکیه به دنیا آمد. وی به خاطر بازی در فیلم‌های “The Yard” (۲۰۱۸)، “61 Days” (۲۰۱۶) و “Çocuklar Sana Emanet” (۲۰۱۸) شناخته شده است.

سایر هنرپیشه های سریال نامه خداحافظی

  • Ahmet Kaynak
  • Elena Viunova
  • Emre Özcan
  • Asya Kasap
  • Deniz Altan

سوالات متداول:

1) سریال نامه خداحافظی چند قسمت است؟

تعداد فصل‌ها و قسمت‌های آینده این سریال ترکی در حال پخش هنوز مشخص نیستند.

4/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا